Locatie Bruggertstraat

Om 14:00 werden de leerlingen ontvangen met koffie/thee, chocolademelk en een koekje, waarna ze individueel aan de slag gingen met pittige wiskundige problemen. In het lokaal deden 24 leerlingen mee, maar ook de leerlingen in quarantaine konden online thuis mee doen aan de wedstrijd. Na 120 minuten was de tijd voorbij en moesten de leerlingen de uitwerkingen inleveren.

Op 4 februari is de uitslag bekend gemaakt. Helaas zijn er geen leerlingen van de locatie door naar de tweede ronde. Wel is er ontzettend goed gescoord door een aantal leerlingen die net 1 of 2 puntjes te kort kwamen. Misschien volgend schooljaar weer?

Voor iedereen die de olympiade gemist heeft, en toch nieuwsgierig is geworden, staat hieronder een oefenopgave. Wil je mee doen? Dan kun je je voor de volgende wedstrijd in januari 2023 inschrijven bij jouw wiskundedocent.

olympiade-opgave-2.jpg