Locatie Bruggertstraat

Op maandag 13 maart werd een wedstrijd speciaal voor de meesterproeven van Technasiumleerlingen in Overijssel georganiseerd: de Meesterproevenwedstrijd! Alle Technasiumleerlingen in Overijssel die afgelopen schooljaar een meesterproef hebben afgerond, mochten meedoen door hun werkstuk op te sturen.

Finaledag

De beste meesterproeven werden uitgenodigd voor een finaledag. Niet alleen de kwaliteit van het wetenschappelijk verslag telde op de finaledag, de technasiumleerlingen werden ook beoordeeld tijdens een presentatie. Belangrijke criteria voor de jury waren de fundamenteel wetenschappelijk benadering van een door de opdrachtgever geleverd vraagstuk en de maatschappelijke relevantie en de presentatieskills van de leerlingen. De presentatie van het Bruggertstraat team, bestaande uit Alona Ako, Emmy Ezendam en Dirk Wevers, kwam als winnaar uit de bus. De jury was onder de indruk van de heldere en rustige uitleg, de nette en gedegen manier waarop antwoorden gegeven werden op vragen uit het publiek, en het feit dat het echt een teampresentatie was.

Klik hier om de presentatie van Alona, Emmy en Dirk terug te kijken. Deze presentatie gaven zij op woensdag 8 maart tijdens de Technasium Meesterproef 2017 op onze school.

Meesterproevenwedstrijd.JPG