Locatie Bruggertstraat

De Technasium Top Award is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor Technasium-leerlingen uit de derde klas. Dit jaar hebben meer dan 3.100 leerlingen van 60 Technasia uit het hele land meegedaan. Het onderwerp was even uitdagend als actueel: ontwerp een technisch warmteplan om een bestaand, complex gebouw gasvrij te maken.

De opdrachtgever was dit jaar de OTIB, de brancheorganisatie van installateurs. Strukton heeft de introductie van de opdracht en de beoordeling van de verschillende groepen verzorgd.

De finaledag – waarbij de beste groepen van de verschillende Technasia hun ideeën en ontwerpen mochten pitchen voor een deskundige jury – vond donderdag 16 mei jl. plaats in Rijswijk. Niet alleen lette de jury hierbij op de mate van innovatie en inhoudelijke uitwerking van de oplossingen, maar er werd ook gekeken naar de presentatie en de wijze waarop de groep als team opereert.

De jury was vooral onder de indruk van het innovatieve idee Solar-Catch 2 en door de visie die Lieke, Sarah en Meinke hebben om in de toekomst over te gaan op het gebruik van waterstof als energiebron. Ze hebben een duurzame oplossing met oog voor de toekomst gepresenteerd.

Naast een oorkonde en een prachtige beker mogen Lieke, Sarah en Meinke ook naar de ScienceMakers Awards 2019, waarbij alle Nederlandse winnaars van nationale en internationale wedstrijden op het gebied van wetenschap en technologie worden gehuldigd.

We zijn enorm trots op deze prestatie. Gefeliciteerd dames!

Dik verdiend!