Locatie Bruggertstraat

Bij ieder vak hebben de leerlingen zich op verschillende manieren bezig gehouden met de Olympische Spelen. Zo werd bij wiskunde gekeken naar hoeken en kijklijnen bij bijvoorbeeld de velden van speer- en discuswerpen, bij biologie zijn de leerlingen aan de slag gegaan met blessures en anatomische modellen met juiste Latijnse benaming en bij Engels hebben zij een kwartspel gemaakt.

De Gymnasiumdag ging van start in het muzieklokaal met de opening door ‘Ode aan die Freude’ te spelen. Daarna hebben ze per team een eigen Olympische vlag gemaakt, gebaseerd op de symboliek van kleuren. De vlaggen werden ’s middags gepresenteerd. Ook in de workshops een overwinningsamfoor ontwerpen, een Olympisch gedicht schrijven en puzzelen werd gestreden om de eerste plek. De leerlingen werkten keihard om een mooi resultaat neer te zetten.

De spanning liep op, want veel punten waren er nog te verdienen tijdens de Olympische quiz. Veertig vragen testten de kennis van de leerlingen. Allemaal Olympische kennis die zij hebben vergaard bij de verschillende vakken. De jury telde de punten, de leerlingen genoten van Griekse hapjes. Is er nog steeds sprake van de Olympische gedachte ‘Meedoen is belangrijker dan winnen’? Daar lijkt het wel op met enthousiaste reacties als ‘Super leuk, een uitdaging, een keer wat anders!’. Al liepen de prijswinnaars wel met trots de school uit.