Locatie Bruggertstraat

De 4 vwo leerlingen wonnen de reis als hoofdprijs van de 1e editie van de Junior Startup Challenge. De Junior Startup Challenge is een initiatief van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap, Stichting Carmel, Gemeente Enschede en Universiteit Twente. Begin maart zijn er 11 groepen bestaande uit 40 deelnemers gestart aan deze competitie. Uiteindelijk mochten 3 finalisten door naar de finale om hun bedrijfsidee te presenteren voor de jury.

Gain4U, een nieuwe marketingmethode voor de horeca, van de Bruggertstraat leerlingen kwam als beste bedrijfsidee uit de bus. Gain4U werkt middels NFC (Near Field Communication). Dit is een nieuwe technologische ontwikkeling waar marketing gerealiseerd wordt door een smartphone tegen een sticker aan te houden. De sticker scant gegevens over de klant waardoor het restaurant via een speciaal programma gegevens over de klant kan inzien. Hoe vaak komt de klant hier, wat is zijn/haar gemiddelde bestedingsbudget, persoonlijke benadering en zelfs contactloos betalen. Het doel van Gain4U is middels dataverzameling persoonsgerichte marketingacties leveren.

Naast een bezoek aan de Ilia State University zullen de Business School leerlingen ook diverse bezienswaardigheden in Tbilisi en omgeving bekijken. De reis eindigt op vrijdag 21 oktober met een conferentie over duurzaam ondernemerschap in Tbilisi. De leerlingen mogen tijdens deze conferentie een korte presentatie over Gain4U geven.


Junior-Startup-Challenge-web.jpg
De 4 Business School leerlingen die in juni j.l. de 1e editie van de Junior Startup Challenge wonnen. Zij sleepten hiermee een reis naar Georgië in de wacht.