Locatie Bruggertstraat

Elk jaar ontvangt één jongere uit Enschede een Jeugdlintje uit handen van de burgemeester, omdat hij of zij zich op een bijzondere manier heeft ingezet voor anderen. Dit jaar is dat de 16-jarige Bente Vaanhold, leerling van Bonhoeffer College Bruggertstraat. Bente werd unaniem gekozen uit alle aanmeldingen. Zij ontving de prijs voor haar bijzondere inzet voor Stichting Opkikker en Humanitas.

Bente is ambassadeur van de Stichting Opkikker. Deze stichting zet gezinnen waarvan een kind ernstig ziek is, een dagje in het zonnetje om even niet bezig te zijn met die ziekte. Voor de Stichting probeert zij geld in te zamelen. Daarnaast is ze actief geweest als begeleider bij het Humanitas onder dak project. Hierbij krijgen mensen de kans om via het spelen van een sport, in dit geval softbal, te leren. Het gaat dan om dingen als luisteren naar elkaar, de tegenstander respecteren en je neerleggen bij de beslissing van de scheidsrechter.

“Bente wil voor andere mensen van betekenis zijn en besteedt hier veel vrije tijd aan”, vertelt afdelingsleider Ellen Berkien van de locatie Bruggertstraat. “Ik ben trots op Bente en om die reden heb ik haar voorgedragen voor het Jeugdlintje”.

Over Jeugdlintje Enschede

In verband met de Internationale Dag van de Rechten van het Kind op 20 november worden op vrijdag 18 november voor de tweede keer de Enschedese Jeugdlintjes uitgereikt. Dit is een prijs voor kinderen en jongeren tot 18 jaar die zich op een bijzondere manier hebben ingezet voor anderen. Dat kan van alles zijn: bijvoorbeeld het helpen van een zieke buurvrouw, geld inzamelen voor een goed doel of helpen met opruimen in de wijk. Door hen in het zonnetje te zetten, wil de gemeente Enschede de maatschappelijke betrokkenheid van kinderen en jongeren stimuleren.